theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

frustation och uppgivenhet

Publicerad 2016-05-28 00:56:20 i Allmänt,

i och med min födelsedag är det årsdagen för min resa att bli kvinna. mycket har hänt sen dess jag gick ur lokalerna på psykiatrimottagningen för unga vuxna och jag har inlett en utredning som snart är klar och min könsidentitet har landat och jag mår bättre än jag någonsin gjort och dessutom förbereder jag kroppen genom viktminskning men problemet är omgivningen. jag trodde att folk hade tagit till sig namn och pronomen men tydligen inte. enligt dessa är invalda mönster och minne som gör att pronomen och ibland namn sviktar men det är egentligen inget argument efter ett år. invalda beteende mönster bygger endast på den heteronorm samhället är skapt efter. normer är en mall inget s´man slaviskt ska följa

jag är kvinna och vill tilltalats som det, vad ger dig rätt att ge dig rätt att ge mig din tolkning på vem jag är

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela