theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

första dagen för resten av mitt liv

Publicerad 2015-09-08 11:44:00 i resan,


då var det dags, första besöket på affektiva behandlingsmotagningen för transexuella utdredningar, fick träffa Girgios Karamanis som varv läkare, fick svara pä frågor om kroppsuppfattning och berätta lite om mitt liv. Kändes bra, kändes som han lyssnade, enda negativa var att det låg i samma hus som psykiatri avdelningar och psyskosmotagningar. Även om transdiagnoser räknas som en affektiv störning borde sära den från sjukdomsbegreppet.
nu väntar kallelser till kurator, psykolog och läkare för yttligare utrednig men det viktigaste är att det är igång.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-31 21:55:40

Skriv mer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela