theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

awkvard moment

Publicerad 2015-09-02 23:33:00 i Allmänt,

Några människor har lärt säga att säga Matilda och det är jag väldigt glad. Dock tar det två år innan jag får byta namn och pronomen i lagens mening. Idag ringde en person har hand om min ledsagning. på min hemtelefon ringer inte många. de som brukar ringa brukar säga matilda till mig. så jag svarade " det är matilda". Hon frågade efter Mattias. Likt en personlighetstörning fick jag byta till det namn jag fick till det kön jag fick vid födseln. Det blev ett awkvard moment.

Tisdag gäller det efter snart 4 månaders väntan är det dags att påbörja resan till att bli kvinna. det som hände idag fick mig att se frameot resan ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela