theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

Utkast: Nov. 01, 2015

Publicerad 2015-11-01 22:06:08 i Allmänt,

frustation och bekräftelse

gått en tid som jag skrev, beror på att det inte hänt mycket som jag tar upp i den här bloggen men jag försöka skriva ner vad som helst, finns de som löser den här skiten och har lämnat kommentar om att jag ska skriva mer så ska försöka få dig min enda läsare att stanna kvar.

Gått nästan två månader nu sen besöket på transexuella mottagningen. väntar och kollar brevlådan varje dag för att se om kalleser har kommit men va fan har man stått ut med sin kropp en längre tid så ska det gå ett tag till. dessutom är jag så bekväm i könsidentiteten så det går och stå så pass att jag för drygt en vecka agerade som statist i en kortfilm i kläder som tillhör könsindentiten. dessutom ska jag plåtas för RFSL torsdag den 5 november så pass är jag trygg i inentiteten. det handlar om att dölja. dessutom har jag fattat att transindentiter kan se på olika sätt men jag vill se ut som en kvinna ingen shemale.
Dessutom har jag blivit intervjuad av en författare som skriver en bok om transpersoner efter att en lärare tipsat om mig som kände hen. Jag vill genom bloggen tacka dig för du rekomenderade mig jag känner mig mer bekräftad i min könsindentitet av
familj och släkt har accepterat matilda och den närmsta familjen använder hon och det namn som jag vil ska sägas vilket är tacksamt. dock är det som sagt förvirrande och svårt ute i offentligheten. jag skrivit om att jag använt matilda och man har frågat efter det jurdiska namnet men det har hänt igen. dessutom vet inte vad omgivningen tycker så i vissa sammanhang använder jag det juridiska könets namn för att inte chockera omgivningen och att det blir dålig stämning men det är en del vardagen för HBTQ personer.

hur som helst allt ser ljust men kan bli ännu en ljusare

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela