theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

funderingar

Publicerad 2015-11-24 23:06:51 i Allmänt,

har just sett född i fel kropp om transgender barn som tidigt förstod det var födda i fel kropp väldigt tidigt. Den yngste var george som fyraåring förstod att han var en en pojke..

Även om jag var i övre tonåren då tankarna kom och som vuxen började leva öppet som transexuell så känner jag igen i dessa barns tankar också problemet med föräldrar och omgivningen.

Det är lättare att komma ut som barn . Dels för att stora delar av indentiteten inte har formats än och man själv inte har formats tillräckligt som människa. som tonåring har man ju levt en stor del av livet på ett visst sätt och det var många gånger då jag så åtta åriga paddy och blev avundsjuk på henne där hon gick runt och handlade rosa och glitter. allt handlar om mognad och jag vet inte om jag var så "killig" då heller. jag brukar säga att mitt liv började vid 13 års ålder. före det är bara "förvirrat" i det mån att jag inte minns mycket och mycket annat hände i mitt liv. Som sagt har ju en funktionedsättning som gör att jag inte kan göra så mycket heller som är typiskt för killar. När jag tänker tillbaka efter ha sett domumentären ser jag bara förrvirring dock var jag urusel på social interaktion och den killkompis jag hade kunde jag inte gjort så mycket galet med. det är svårt för människor men funktionedsättning också så det är var bara förvirrat.

hur som helst caitlyn jenner har kom ut som 65 åring och för många kan det gå till övrigt. allt handlar om mognad men att se en fyra/fem åring ta det besluter är helt häpnadsväckande. Forskare har röntgat och sett att en MTF har en hjärna som en biologisk kvinna och tvärtom. Jag har ju en hjärnskada, kanske min hjärna inte var välutvecklad och förstå det här förän i övre tonåren

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela