theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

vikten av att lägga till stigmatiserade könsmarkörer

Publicerad 2015-05-31 23:57:00 i Allmänt,

trans betyder gå över, gå över tlll andra sidan. är man född i en annan kropp än den  man har är 
 den största önskan att så långt som möjligt ha könsmarkörer ellef typiska drag som det andra könet har. det handlar om kläder, accessoarer, pronomen och allt som kan stigmatitserats av omgivningen. visst tycker jag att jag är vacker med olika accessoarer, smink och kläder men det som gäller är att man måste vara konskvent och hela tiden klä sig helt som det upplevda könet. Visserligen hjälper inte då folk hänger upp sig på det biologiska könet som man föds med och det juridiska kön man fått då man föddes. Då är det extra viktigt med att visa det upplevda könets könsmarkörer och gömma det.
'
Därför är jag noga med kläder, accessoarer, smink och frisyr för att omgivningen ska förstå vilket kön de ska se mig och  benämna mig som.  Remissen till motagningen för transexuella utredningar har skickats och det är bara att vänta. Jag vet också att ´jag är en person som är otålig och har svårt att vänta men som mamma min sa har  jag uppnått mycket genom att använda kvinnligt pronomen, ändra namn, ha transion kläder och använda transionella  accesoarer och smink men som sagt det handlar om att min kropp och själ ska gå i samklang. idag är det inte så men jag är mer än halvägs.
 
positva saker är att man hemma börjat ändra pronomen och en nära släkting sa mattias matilda och att brosan benämde mig som bror/syster. Jag är inte intergender, jag är kvinna
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela