theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

resans målbild

Publicerad 2015-05-11 23:06:15 i kroppsuppfattning, resan,

resan har ju ett mål så även med detta.¨det stora målet är att utan intimkirugi bli en kvinna så långt som möjligt. jag vill kunna  rulla på gatorna och så att alla ska kunna säga: att där är en kvinna och ingen annan. att när jag träffar folk ska dem säga hon istället för han. jag vill kunna gå in på tjej toan utan allas blickar och byta om i tjejernas omklädningsrum.
 
jag har en lång väg och vandra. är man beroende av omgivningen för att saker och ting ska starta är vägen längre då man måstr övertyga omgivningen om sina val. har dessutom en kognitiv nedsättning är det extra svårt då omgivningen tror man hittar på.
 
men mycket kan jag själv påverka och det har jag äntligen förstått då frustationen rann över efter mötet med psykologen. det jag har valt är någonting som är progessivt som man i slutändan kan göra slutresultatet bättre. tänker pä träningen jag har dragit igång. resultatet kommer med tiden  det jag strävar är en kvinnlig kropp och en kvinnlig har könsmarkörer med plattare mage och rundare former det här är min kropp som ska strävas emot
 
 
 
 
hindrena gör mig starkare och jag går min egen väg men hur mycket övertygelse för att omgivningen ska förstå?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela