theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

norrmer och min kroppsupfattning

Publicerad 2015-05-08 20:54:00 i kroppsuppfattning,

norm kommer av ordet normal. normer sätts av majoriteten och blir en vägvisare för hur samhället ska vara.. jag tänder på grov manlig norm men skulle alldrig vilja klä som en man.
 
 
mitt biologiska kön är en mans. omgivningen har normer hur en man ska se ut som man  eller kvinna. här vill jag reda ut begreppen.
 
mitt juridiska kön är man och mitt biologiska kön är man men är man vad man ser ut som och ett utseende man inte kan välja? Själen och kroppen ska vara i samklang och då är det en mänsklig rättighet att själen och kroppen ska vara i samklang. har man gått igenom puberteten finns det alltid biologiska könsmarkörer. vad ska man då gå på. det finns dem som klär sig och ser varken ut som manliga eller kvinnliga könsmarkörer. det har pronomen hen och det ska de ha.
 
dem som vill hela vägen gå över sitt biologiska kön kommer på något sätt att ha några traditionella könsmarkörer kvar. alla människor har  både manliga och könshormoner. vi som transexuella kan inte ta bort könsmarkörer som anses inte som del av den norm man vill leva i.
 
jag älskar dem kvinnliga könsmarkörer jag har men min manliga könsmarkörer är dem som omgivningen går mig på. jag se mig inte som han jag har ett dubbel namn ett manligt och ett kvinnligt.min kroppsuppfattning påverkas inte av normen för jag har en del kvinnliga könsmarkörer, visserligen inte enligt normen men de kan dra åt helvete!
 
detta är drömkroppen, jag ser könsmarkörer som hon har som jag ser mig ha, gissa vad`?
 
 
armarna och benen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela