theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

när upphör en minoritet att bli en majoritet

Publicerad 2015-06-10 18:07:17 i Allmänt,

gogglade på hur många tranapersoner som finns i vårt land enligt en soccionom student själv transexuell har gjort sammanställning på hur många transpersoner som  finns i sverige, sammanställningen är från 2009
 
 

transexuella .1/10000 ungefär 900 stycken

siffran är från en holländsk studie som visar att 1.100.000 män och 1:300.000 stykcken kvinnor

troligare statistik visar att 1:4500 män och 1:8000 är transexuella med en lägre gräns på 1.500 denna siffra visar en population på 18.000 personer

 

statistik från wikipedia och socionomstudenten Linda olsson  som skrev detta 20089.

dessa siffror tyder på att transpersoner är en rätt stor i samhället och ökningen bland barn som söker hjälp förv frågor om kön och könsindentitet ,har ökat vilket  gör att man upptäcker symptom tidigare.

Med denna statistik ställer aktivismen som jag skrev i tidigare inlägg till sin spets. samhället stänger ute en stor  grupp med människor och inte tas på allvar i samhället och kränks och förlöjls av övriga delar av samhället och dem åtgärder som behövs för att skydda, hjälpa  och inkludera dessa människor i samhälllet.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela