theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

rövknullad av målbilder

Publicerad 2015-07-19 20:42:12 i Allmänt, kroppsuppfattning,

jag har i ett tidiigare inlägg skrivit om hur det är att jämt och ständigt se kvinnor och tjejer och vara frustrerad att det kommer bli svårt eller att resan är lång för mig att uppnå det ideal som dessa kvinnor har i kroppar, kroppsform och ansikte. Jag har alltid varit faschinerad av idrottskroppar. jag är sportnörd och sett många av kvinnliga kroppar och många är så vackra och jag blir så avundsjuk att jag inte vad jag ska ta mig till ibland. denna helg såg jag junior EM I fridrott. flickorna var så vackra, de hade kroppar jag knappt kan drömma om.
 
jag har alltid jämfört med kvinnor med det jag själv har i former, muskler och andra attribut. jag har inte förstått varför jag alltid vara "bättre" än mina flickvänner. jag förstod inte då att jag som biologisk man inte kunde det men idag förstår jag det att det har en del av min kvinnliga identitet att göra 
 
6 veckor till första mötet för mottagningen för transexuella utredningar,  det är bara att vänta
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela