theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

Utkast: Dec. 08, 2015

Publicerad 2015-12-08 14:27:00 i Allmänt, resan,

TV4:as serie följer brittiska familjer vars barn ser sig födda i fel kropp. en viktig serie som belyser att kropp och, själ inte alltid är självklara men man har glömt det som kallas genus. människan och samhället, normer och könsroller. Dokumentären lämmnade frågor och ännu mer dysforiska tankar.


Transpersoners hjärnor har en hjärna som sitt transkön. Det har man konstaterat genom magnetröntgen men då kommer frågan om könsroller normer och beteenden är medfödda. i dokumentären som följer unga transbarn börjar leva efter sitt nya kön. det handlar att från kläder till beteende och intressen. 
 
Jag kom ut med transidentitet rätt sent. det finns både nackdelar och fördelar att komma ut som transexuell som vuxen. en fördel är att  man fått känna efter och har blivit mer mogen. nackdelar är dels svårigheterna för omgivningen vänja sig med den nya identiteten men också det jag tar upp att man ifrågasätter det liv det man haft och medvetenheten av omgivningarnas krav och strävan efter att passa in i de gällande normer som råder och det har stält sig på sin spets efter dokumentären. Kan jag bli accepterad som kvinna efter det liv jag haft och har idag. Egentligen vet att jag svaret men nu gällder det övertyga transmotagningen så ma får tillgång till den könsgorrigerande hjälpen.att jag är så mycket kvinna i deras ögon sen vet man inte vilka normer dem går efter. Låkarteam ska bara gå på forskning och det medicinska men normer genomsyrar hela samhället även vården
 
Personligen tror jag att det finns fyra könsidentiter och att könsroller är uppbygt på kultur men dokumentären får mig att undra då det är så påtagligt att barnet väljer att leva och har intressen som man uppfattar med det könet och att det går igenom alla dem transbarn man följer,
Finnns dem som säger att könsroller är medfött men det är bygt på kultur och det samhälle man lever i och jag måste säga att även jag levde efter min biologiska könsidentitet och gör så ännu idag men att jag har  min kvinnoidentitet. skulle man gå efter dokumentären skulle jag vara en pojkflicka men jag är inte intergender eller itntersexuell, jag har en kvinnoidentitet.
 
Jag  hoppas att man kommer fram till det jag redan vet och förstår att det är mer komplicerad än kläder, hormoner och beteenden
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-14 22:08:44

Jag gillar din blogg! Du är väldigt duktig på att skriva och uttrycka dig. Kan du inte skriva hur en vanlig dag ser ut för dig? Och kanaler mer om annat som händer i ditt liv?

Svar: tack för att läser min blogg, bloggen är främst som "en resedagbok" på min resa mot en könskorrigering och inte mycket vad som händer i övrigt vill du veta mer om mig och mitt liv besök mig gärna på min fb https://www.facebook.com/profile.php?id=100008282164908 och glömm inte tipsa andra om den ! tack för du läser min blogg det är nästan som terapi!
transan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela