theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

happy pride

Publicerad 2015-08-02 21:18:04 i Allmänt,

igår den första augusti nådde pridefestivalen sin kulmen då den årliga prideparaden ringlade sig runt stockholms gator. en festival fylld av kärlek, acceptans och tolerans. Jag åkte dit för att parradera, detta är mitt tredje år som jag går, förra året gick jag. första året var 2009 men då använde jag inte rullstol så gick intre hela vägen men nu finns inga ursäkter, iår gick jag med Hammarby handboll som gick med i tåget med HBTQ bajare. responen från folket och publiken är underbar och iår var inget undantag. all den kärlek, acceptans och acceptans över överväldigande. känslan i kroppen är sanslös där man går.
 
 
Men efter glittret och glamouren väntar en annan verklighet med diskriminering,avståndstagande och hets. pride är den bästa plattformen för att tala om intersektionalitet och likaberättigande men det är i vardagen som aktivismen och manifestationerna ska ge effekt för det är detta handlar om. HBTQI rättigheter i sina liv och, där krävs lagändringar och aggerande på regional och statlig nivå därför krävs det att man står upp för sina rättigheter och vågar visa vem man är årets alla dagar. att man står stolt och vågar vara sig själv i samhället idag, imrgom om en vecka, om en månad och om ett halvår
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela