theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

fången i en manskropp

Publicerad 2015-04-30 22:55:37 i Allmänt,

jag föddes som man,det står i journalen, till och med i mitt personummer står det  att jag är man men min själ är kvinnlig. det finns de som tror att själen väljer kropp. kanske det är sant då jag iblanf känner mig fånge i min kropp och de kroppsdelar som finns där inte ska vara det. 
 
Jag är på rätt väg. jag älskar att gå i mina kläder som av samhället uppfattas som kvinnliga. att få bära halsband och örhängen är det bästa jag vet. men att klä sig gömmer kroppen som snabbt avslöjas att något är fel. könsmarkörerna skär igenom mig som en kniv.
 
Jag ser ut som han, men är inte  han men samhället  säger han. könsmarkörerna skär inte bara igenom mig som en kniv den ´ger samhället verktyget att snabbt säga vem jag är. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela