theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

the final countdown

Publicerad 2016-10-01 23:10:23 i Allmänt,

var lite för het på gröten i det förra inlägget visserligen var det dagar kvar till processen skulle börja men det las på yttligare 10 dagar på det. på tisdag har jag telefontid med gyneklogen sen blir det att plundra apoteket.
hormonebehandlingen består av två huvudgrejer, det ena på är att tillföra östrogen och det görs i gelformv varje dag, dessutm så ges en spruta en gång per månad som stoppar testoronet som ska bort.


det känns så rätt och jag känner mig som ett barn på julafton för jag har velat göra det här så länge. jag har hatat min kropp så väldigt länge. det ska bli skönt att dessutcom få bröst som jag verkligen vill ha, alla dagar man har klämtc på mina platta mansbröst.

onsdag eller  torsdag kör vi, the final countdown

skönt att det kom fram att det finns en annan person än jag på jobbet som är HBTQ. ni som tror att det spelar väl ingen roll människa som människa liksom men det är som att en invandrad person som kommer till en miljö och inte kunna kulturen eller språket. man känner sig ensam och utstött. det finns en hbtq kultur eller kultur och kultur mer om att heteronormen är så inrotad i samhället att det kan vara svårt för hbtq personerx att vara sig själva i rädsla att bli utstötta på grund av intolerans men också ha någon som förstår en till 110 procent
läst en del transfobiska kommentarer efter att norge låter unga transbarn byta namn, pronomen som barn. vi finns vi är få men vi finns, get use to it

 

just det ser frameot föreläsningen på skolan nu på onsdag. hjälper jag någon öppna ögonen har är jag nöjd

 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela