theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

rövpissigt inlägg

Publicerad 2016-03-14 23:42:00 i Allmänt,

målet ligger framför mig, dieten är faställd och träningen är igång. det är frusterande jobbigt ocb tidskrävande men jag gör vad om helst för att uppnå min dröm. sen jag senast gjorde mitt inlägg har jag besökt kuratorn, vi konsterade mest att jag är lugn och trygg och inte knäpp dock får jag den stämpeln pappersvägen då jag ska sitta 3 timmar hos en psykolog och på pappret sätta mentalt frisk. det kommer vara så jävla förnedrade och det är förnedrade att ta reda på om man är mentalt störd bara för att man bryter könsnormerna.


remissen till gynekologen gällde att man ska diskutera om fertilitets bevarande åtgärder alltså bevara mina spermier. om läget kommer vill jag ha barn i framtiden.
Något som också är positivt är att jag har kommit ut för fler i min omgivning. det finns hopp för mänskligheten trotts allt, dem på habiliteringen och jobbet vet om min läggning. jag jobbar på en webbradio station och fick medverka ett program om manligt och kvinnligt och fick i samband med detta prata om min transläggning i en intervju. kunskap botar fördomar och skapar förståelse. hemma är pronomen och namn utbytt helt och sen länge använder boendet rätt namn. sakta suddas den oönskade mansidentiten bort, nu är det bara övertyga samhället det också.

processen innefattar

 spinning 1 gång vecka
 
 
gym 1 gång/vrcka
 
 
 
äter grönsaker somen en ko och dricker drinkar av morötter,äpple och ingefära
 
för att bli
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela