theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

lättnaden och del två av skapelseberätelsen

Publicerad 2016-06-29 21:17:36 i Allmänt,

jag var hos läkaren idag och fick veta att jag får hormoner och kan fortsätta resan att bli den jag vill vara, en kvinna, ni som inte lever i detta så ska jag förklara, tänk att varje dag se fel på sig själv och veta att du inte kan göra något åt det att det du ser inte är det du känner dig så känner jag varje dag. att omgivningen inte ser dig som du vill att de ska se dig som. detta är inte bara en glädje för mig utan en upprättelsee gentemot omgivningen att det så här det här. jag har laggt ett pussel i många år och de flesta bitarna är ditsatta det är bara stommen kvar.

nu väntar den intensiva biten att käka hormoner och rent medicinskt men det är också det roligaste då förändringen är igång nu vänta ultraljud av hjärtat sen kör vi.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-06-29 21:54:16

Ska du inte byta namn helt till Matilda så folk runt omkring dig slutat kalla dig för Mattias?

Svar: självklart ska jag det men det är ytligare en process och en ansökan till socialstyrelsens rättsliga råd tar tid och sker efter en tid av hormonätande
transan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela