theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

att tillhöra ett sammanhang

Publicerad 2016-07-27 23:14:00 i Allmänt,

fick chansen att vara med i en bok om unga transpersoner som nu är klar och har släpps. realesefesten var givetvis på stockholm pride och givetvis var jag där. det blev ett starkt samtal där frågorna handlade om boken och hur man kände kring den. som ni vet är jag en frispråkig person med starka åsikter som säger som det är och det var skönt att kunna få folk och skratta och bli uppskattad för sina inlägg i debatten och få skratt och applåder, efter tillställningen fick jag beröm av en av åhörarna och det blir man ju glad över. sen blev det poesi av en av dem medverkande i boken följt av musikuppträdande.

boken är skriven av Moa - lina Olbers Croall och finns i en akademibokhandel nära dig

kändes normalt att vara där, bland människor som är som jag. transpersoner är dessutom extra utsatta då man viker så rejält från normen så är det skönt att vara i ett sådant sammanhang där man känner att man kan vara sig själv.

jag har varit i många sammanhang där jag har varit annourlunda och detta var en av de gå gånger jag kände mig som en del av gänget till 100 procent fast det är klart jag har ju min tydliga funktionedsättning men till större delen kände jag mig hemma.

Kommentarer

Postat av: hemlig

Publicerad 2016-08-22 21:02:54

ska bli spännande att läsa den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela