theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

resan blev bara längre

Publicerad 2016-02-02 22:43:14 i Allmänt,

ni vet känslan av att all skit bara växer på hög. fick veta att jag kanske inte blir erbjuden hormoner på grund av min övervikt. det är som att sätta en kniv i ryggen på mig, jag vet att jag är överviktig men inte att jag skulle ligga på gränsen att kanske inte få hormoner alls. tydligen vill man inte ge överviktiga hormoner då följdsjukdommar som blodproppar och andra hjärt och kärl sjukdomar kan uppnå.

 

 

känslan är ju rädsla då jag vet att vikten har alltid varit ett problem i mitt liv sen tidiga tonåren men jag har också lyckats då jag gick ner 7 kg på tre månader. det hela gäller alltså en livstilförändring och den måste ske nu för jag vill verkligen genomföra könskorrigeringen. tänker inte göra som förr och försöka imitera gympa tjej och göra olika övningar egentligen är det maten som är grejen vilket är svårt vilket många upplever. dessutom ska jag träna spinning och gå på gym så det löser sig nog.

 
 

Har tagit upp detta förut bloggen men det tål att upprepas jag önskar jag kom ut tidigare som barn men jag var inte välutvecklad då jag kom ut och därmed tog det tid innan jag kom till insikt

 
 
 


jag förstod inte hur hårt det är denna väg jag gett mig in på och det är hårt och det kommer bli värre. jag har lyckats förr och det måste jag intala mig. ska väga mig imorgon svart på vitt hur det blir och vilken resa jag har framför  mig

 
bilderna visar hur allt kunnit varit
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela