theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

framgång och en stilla undran

Publicerad 2015-05-20 15:16:42 i Allmänt,

kallellsen som jag väntat på damp ner idag i brevlådan. äntligen får jag träffa en psykiatiker som har rätt att skriva remiss till unga vuxna och resan mot den jag vill  vara kan påbörjas. det är inte dit jag vill hamna men en bit. ett marathon börjar med ett steg.
 
Finns en hake, finns alltid det då det gäller. Jag fyller om en vecka 25 år. då slutar man gå  till motagningarna för unga vuxna och flyttas över till vuxen och får eventuellt vänta längre på bedömning, lätt att säga att man borde ha knytit kontakten dit längre  tillbaks men detta är en resa en process och det är lätt att vara efterklok.
 
Ännu en transperson bortkommen i vården?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela