theshemale.blogg.se

om hbtq frågor och mina tankar om min transvetism och heteronormen

resan mot att bli den jag vill vara

Publicerad 2015-04-30 23:04:00 i Allmänt, resan,

resan är lång men resan mot den jag  är idag tog sju år och jag är halvägs men den stora resan är kvar. transiton mot att bli den jag vill vara är två år. men någonstans måste man börja. Jag är redo. Har jag stått ut med den kropp jag har kan jag göra det ett tag till. 
 
På onsdag träffar jag en psykolog. transexualism togs bort som sjukdom för några år sedan men i brist på andra namn kallas transexualism numera för affektiv sjukdom för det är genom behandling till det man vill uppnå som gör att man mår bra fast man inte är sjuk
 
allt börjar på onsdag. hoppas bara tanten vet vad hon talar. tror hon inte mött en funktionhindrad transa förr
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

transan

transexuell Male to female, dessutom sitter jag i rullstol .feminist, HBTQ aktivitist, heteronrormsutare och normkrossare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela